A1 A2 A B BE C CE D

Za informacije nazovite na:

01 / 6609 035

Oporba: Novi zakon za vozače

Vladajući su pak isticali da će se izmjenama tog zakona povećati zaštita zdravlja i života sudionika u prometu.

Napominjući da izmjenama Zakona žele smanjiti broj ljudi koji stradaju u prometu, državni tajnik u Ministarstvu unutarnjih poslova Žarko Katić upozorio je da je u 2020. bilo 58 poginulih na milijun stanovnika, a prošle godine njih 71.

Istaknuo je i kako se ovim zakonom regulira sudjelovanje u prometu osobnih prijevoznih sredstava (električni romobili, električni monocikli, segway i sl.), uređuje se pravo i način korištenja površina na kojima se mogu kretati te uvjeti koje moraju ispunjavati takva vozila i njihovi vozači.

Pojasnio je kako se tu uvode dvije nove kategorije prijevoznih sredstava: pomoćna pješačka sredstva (romobili bez motornog ili električnog pogona, bicikli, role, koturaljke i sl.) i osobna prijevozna sredstva tj. ona koja do sada nisu bila razvrstana ni u jednu kategoriju vozila sukladno posebnim propisima (monocikl s motornim ili električnim pogonom, segway te romobili s motornim ili električnim pogonom i dr.).

Tijekom vožnje ta vozila dužna su se kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, a iznimno  se mogu kretati i na dionicama županijskih, lokalnih i nerazvrstanih cesta na kojima je dopuštena brzina kretanja do 50 kilometara na sat i manja, što bliže desnom rubu kolnika, ako je isto dopušteno prometnim znakom, uz prethodno dopuštenje Ministarstva unutarnjih poslova. Dobna granica za upravljanje osobnim prijevoznim sredstvima je od 14 godina na više.

Katić je rekao i da se zakonom uvodi mogućnost da liječnici izdaju obavijesti o privremenoj nesposobnosti za upravljanje vozilima zbog privremenog zdravstvenog stanja vozača. Izmjenama i dopunama zakona, pojasnio je, uvodi se mogućnost da liječnik koji je obavio pregled ili je liječio vozača te izabrani liječnik, ako je na zdravstvenom pregledu ili tijekom liječenja utvrdio zdravstveno stanje radi kojeg vozač nije više sposoban upravljati vozilom, privremeno, a najduže na šest mjeseci, da upozorenje vozaču. Uz upozorenje vozaču, o tome trebaju obavijestiti policijsku upravu i postaju prema mjestu prebivališta.

“Skandalozno i neprihvatljivo”

Katić je dodao da je ministar zdravstva obvezan uskladiti Pravilnik o zdravstvenim pregledima vozača i kandidata za vozače te propisati stanja zbog kojih vozači nisu sposobni privremeno upravljati vozilom, a najduže pola godine.

Ta odredba izazvala je niz replika zastupnika te je odgovarajući na pitanje Željka Pavića (Klub zastupnika Socijaldemokrata), Katić odgovorio da će struka odrediti smiju li vozači koji piju npr. lijekove protiv alergije na kojima piše da, ako ih se uzima, ne smiju upravljati vozilima, to i činiti.  “Do sada nije bilo problema”, čudio se Pavić.

SDP neće podržati prijedlog izmjena zakona, jer, kako je objasnila Andreja Marić (Klub zastupnika SDP), nisu uvaženi prijedlozi struke vezani uz pitanje liječničkih pregleda vozača. Osim toga, dodala je, ima vrlo malo biciklističkih staza izgrađenih za sigurnu vožnju biciklista, staze nisu odvojene od kolnika već su samo označene žutom trakom, a najčešće nema niti toga.

Ocijenivši skandaloznim predložene izmjene zakona, Ivana Kekin (Klub zeleno-lijevog bloka) rekla je da bi po njima liječnik obiteljske medicine bio odgovorna osoba koja bi trebala svakoga dana, svakoga pacijenta, prilikom svakoga pregleda, procjenjivati je li sposoban ili ne za upravljanje motornim vozilima.

“Taj prijedlog je skandalozan i neprihvatljiv jer neće povećati sigurnosti na cestama, nego upravo suprotno”, poručila je. Smatra da pacijenti zbog toga neće ići svojim liječnicima obiteljske medicine jer će znati da im se to može dogoditi, a zbog toga, kazala je, neće ni prijaviti zdravstvene tegobe koje imaju te neće uzimati propisanu terapiju.

I Darko Klasić (Klub zastupnika HSLS-a i Reformista) ocijenio je da prijedlogom izmjena Zakona neće biti administrativnog rasterećenja liječnika i policijskih službenika nego će ih se, naprotiv, dodatno opteretiti budući da se liječnicima, osim dosadašnje obaveze prijave zdravstveno nesposobnih vozača, dodaje i nova obaveza prijave privremeno nesposobnih vozača.

“To bi predstavljalo dodatno administrativno opterećenje liječnika, osobito sada u vrijeme pandemije koronavirusa”, upozorio je.

Za razliku od oporbe, Maja Grba Bujević (Klub HDZ-a) istaknula je važnost izmjena Pravilnika o zdravstvenom pregledu vozača i kandidata za vozače poručivši kako to treba biti “u rukama struke”. Poručila je i da samo struka u Ministarstvu zdravstva i liječnici različitih specijalizacija mogu donijeti njegove izmjene i dopune koje će točno regulirati stanja koja dovode do smanjene sposobnosti upravljanja motornim vozilom.

Tijekom rasprave oporbeni zastupnici upozorili su da izmjene zakona ne potiču biciklizam i smanjenje automobilskog prometa, zagađenje i ispunjenje ekoloških ciljeva već dodatno otežavaju ionako tešku, nezahvalnu i nesigurnu poziciju biciklista na cestama.

Saborski zastupnici u prvom čitanju raspravili su i prijedlog Zakona o priznavanju i vrednovanju inozemnih obrazovnih kvalifikacija kojim se propisuje priznavanje inozemnih obrazovnih kvalifikacija u svrhu pristupa tržištu rada te u svrhu nastavka obrazovanja.

Dijeli objavu:

Ostale objave:

Pratite nas na Facebooku

Naše autoškole su ponosne na izuzetno visoku prolaznost naših kandidata prema statistikama, u što se možete uvjeriti i Vi, odabravši nas.
Prema vozačkom uspjehu s najboljima!